onsdag 2 mars 2016

15 dagar

Sverige, vi har ett resultat! Fredrikas små vita lejon har nu stigit och är nu ÖVER 0,1. Efter att i 15 dagar hållit sig under 0,1 har de nu valt att börja stiga. Tack tack! Det finns chans till ett nytt immunförsvar alltså. Fantastiskt! Benmärgen behövde bara vila rätt länge innan den bestämde sig för att börja producera vita blodkroppar igen. Men jag är tacksam för att den nu visat att den är vid liv. Nu får vi se vilken hastighet den bestämmer sig för att ha. Men mitt tålamod är ju på topp för tillfället så jag kan vänta. 

Har fått komma hem varje dag denna vecka och jag tror nog att det fortsätter så framöver. Ser inte någon anledning till att det skulle ändras. Igår sydde jag upp några gardiner när jag var hemma och så var Peter och jag på långpromenad i skogen. Idag vet jag inte riktigt vad jag gjort. Tvättat lite och pysslat lite allmänt. Gått kvällspromenad med en vän. Imorgon ska jag baka tårta. Har sagt att när de vita stiger så ska jag bjuda personalen här på tårta. Så jag tänkte att de kunde få lite extra till sitt fredagsfika. 

Har ju träffat tjock-Zelda där hemma och försökt ta något kort där man ser hur stor hon är. Men det är inte så lätt. Man ser inte riktigt hennes tjockhet. Kanske lite. Tycker hon ser ganska fin ut på bilderna. Jag kanske är taskig mot henne. Förlåt Zelda.



Fick med en påse med diverse saker härifrån, sprutor av olika slag, munskydd, handskar mm till Jon. Så igår kväll lekte han doktor med oss. Kanske ett framtida yrke? Men då måste han nog börja gilla skolan bättre. Måns blev också lite inspirerad och körde hjärt och lungräddning på nallen.




Nu ska jag kolla på Sveriges mästerkock. Trevlig kväll på er!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar