tisdag 24 februari 2015

Schampo



Duschade nyss och tyckte att det var bäst att använda lite schampo till mitt 5 mm långa hår på huvudet. Det växer ganska snabbt. Färgen verkar skifta lite i silver-svart. Hmm... Yngste sonen tycker att jag ser ut som en zebra på huvudet. Det stämmer säkert. Tyvärr är jag lika luden i ansiktet. Har tydligen med medicinen att göra. Synd att det inte är kallare ute så att det skulle kunna vara någon nytta med att ha bebishår i ansikte (och på öronen!). Men ute är det ju snarare vår än vinter. Längtar tills all snö försvinner så att det är helt grönt i skogen. Det dröjer nog inte så länge. Har bara varit ute en liten promenadsväng i morse. Har fruktansvärt ont i huvudet idag, sådär så det dunkar när man går. Har kollat på dokumentären om Laleh på svtplay. Hon sjunger något fantastiskt vackert! Annars mår jag egentligen som tidigare. Väldigt illa och väldigt ofta och det är väldigt jobbigt. Kan det där med att spy, om man säger så. Har börjat tröttna på det. Det är så fruktansvärt psykiskt jobbigt. Det verkar också som om lite av det är betingat. Jag och barnen var ju i Sälen en sväng på sportlovet och då mådde jag ganska bra. Men så fort vi kom hem så satte det igång igen. Diskuterade med doktor L igår och vi kom fram till att det bästa är att jag åker på semester hela tiden för att må så bra som möjligt. Bra idé! Är det någon som har något förslag? Gärna såna som inte kostar något, men som innebär miljöombyte och gör att jag måste ha fokus på annat.

Vår katt, Messi (Sean Banan Keso Cykelslang Ketchup och Senap, det är hela namnet), tror ibland att hon äger huset. Nu kom hon från källaren och det såg så kul ut. Hon trycker upp dörren från källaren så den slår helt upp och sen spatserar hon in. Precis som för att säga att "här kommer jag", "se mig". Kan hon ärvt det från mig?

Ska snart sätta mig framför tvn och kolla på damernas 10 km och heja på Kalla. Tror nog att det kommer gå bra idag. Saknar Anna Haag. Någon som vet om hon kommer tävla något?

Nästa helg ska jag på 40-årsfest. Det ska bli jättetrevligt. Har lite jobb kvar att göra dock, ska ha med en musiktävling och den är inte riktigt färdig än. Sen är det ju det där med att ha på sig något. Eftersom jag inte har min vanliga kroppsform just nu så har jag insett att jag inte har något att ta på mig som blir skönt. Om man inte kan komma i mjukisbrallor eller onepiece? Måste lösa det innan dess. Synd att det inte är pyjamasparty.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar