lördag 17 maj 2014

Peter är bäst!

Min käre man körde in på en 18:e plats idag och var bäst av de svenska herrarna. Gratulations! Superkul!

Har just studerat kartan och mina vägval och insåg att det varit för många misstag idag. Framförallt på den sista slingan. Kan det vara så att huvudet blev trött? Skulle gissa på det. Kroppen kändes i alla fall  jättebra och det var ju skönt. Det var masstart idag vilket betyder att vi startade stående och sprang med kartan till cykeln. Sen hade alla samma kontroller de sex första, sedan var det två gafflande slingor för att det sedan bli samma bana igen. Det var ganska mycket in och ut på samma stig vilket gjorde att det var tight vid möten. Men för mig gick det bra.  Jag krockade inte en endaste gång :-) Men som jag skrev innan så blev det lite mycket misstag de sista 10 kontrollerna (vi hade 35 st och fågelvägen var det 22.7 km och jag var ute i 1.54 h) och det var dumt. Jättedumt. Kedjan hoppade vid näst sista kontrollen också och pga det så förlorade jag två placeringar. Hur som helst. Det var en fin dag. Mina föräldrar var på plats och det var en ganska kul bana. Och Peter körde bra! Gött mos!

Imorgon blir det stafett. Jag kör i andralaget med Marcus och Markus. Cissi kör med Anders och Linus och Agnes med Peter och Anton.

Nu blir det danske wienerbröd med chokolade.

Förhoppningsvis kommer det bilder sen.

Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar