onsdag 16 april 2014

Långasand

Har just vaknat. Har sovit andra natten hos mamma och pappa på Långasand. Hemresan från Bornholm gick bra. Det var ganska intensiva dagar där. Hade lite dåligt med tid för att skriva.  Campen blev väl inte riktigt som jag ville. Att åka iväg med en dunderförkylning och sedan tävla/träna två pass om dagen är inte optimalt.  Jag satsade lite extra i söndags på tävlingen.  Det gick riktigt bra. Sen har resten av cyklingen bedrivits i lugnare tempo. Förutom den ultralånga distansen i tisdags. Jag och Maria bestämde att ta sällskap runt den 50 km långa banan. Jag tror att vi fick ihop ca 75 km innan målgång och var ute i knappt 4,5 h. På den tiden hann vi med mycket! Maria är grymt stark på landsvägscykling så för det mesta låg jag bakom henne och hon drog.  Vi körde ifatt sura danskor och sura gamla gubbar. Tyvärr gjorde vi en stooooor bom i en av skogarna vi var u. Detta pga slarv (tänker inte berätta mer för det är så dumt). Där tappade jag gnistan lite. Men det var långt kvar. Högst uppe i norra änden av ön gick det bra, men när vi skulle börja jobba oss hemåt så stämde kartan urkasst, det började ösregna, vi stod stilla och kliade oss i huvudet länge, började frysa, gav nästan upp, kom igen, letade läääänge efter näst sista som vi och många andra inte hittade och till sist stänplade vi i mål. Hualigen vad vi frös! Det blev iaf ett rejält träningspass med trevligt sällskap.

Igår körde Peter och jag ett kartpass här i närheten.  Det var jättekul.  Snorar en del fortfarande, men det börjar bli bättre.  Dagen ägnades även åt tvättning, promenad och lek på stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar