söndag 13 april 2014

Sängmys

Nu har Jon också vaknat. Vi delar rum, han och jag. Han är också lite hostig. Men annars väldigt pigg. Igår kväll skaffade han två danska kompisar.  Vi bor i en stugby och det finns en liten lekplats med en studskudde. Där träffade han på några andra barn som han lekte med. Han är jättenöjd över detta. Måns spelade fotboll med Knud. Tror inte att de pratar med varandra, men fotboll funkar ju ändå.  Barnen verkar nöjda här. Igår och även idag är det cykelavstånd till TC så att vi behöver inte åka iväg på fm. Det betyder också att de kan hänga här i stugan.
Jag körde medeldistansen igår och jag tyckte det gick ganska bra. Kände ju av förkylningen, men tyckte trots den att jag kunde köra på en del. Gjorde väl en liten miss som resulterade i en onödigt lång väg till kontrollen.  Annars gick det hyfsat.  Framförallt så var det så kul! Mer tävlingar!
På eftermiddagen körde vi först en tävling som gick ut på att ta 19 kontroller, dock var banan bara 1.6 km. Kontrollerna satt tätt! Alldeles för komplicerat för mig ;-) Jag stod helt still och kliade mig i huvudet många gånger. Efter den körde vi en vägvalsträning.
Idag är det måndag.  Det är medeldistans idag på fm också. I eftermiddag är det träning. Imorgon är det ultralång tävling.  Hörde rykten om att den är ca 7 mil och att beräknad segrartid är 210 min. Puh! Men man ska iaf hinna se stora delar av norra ön :-)
Kul att Wi-Fi funkar just nu. Har ju inte gjort det innan.
Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar