fredag 23 oktober 2015

Tips mottages

Först av allt - tack! Jag har fått så fina kommentarer och meddelanden. Det är fantastiskt att ni skriver och jag önskar att alla hjärtan och kramar kunde vända detta elände. För då hade jag varit friskast i hela världen. Det är jag säker på. Men tyvärr.

Senaste veckan har ju liksom varit ett töcken. I mina ögon är ju allt väldigt mörkt och då blir man ju inte superpigg direkt. Men det har varit vissa ljusstunder och det är så skönt när jag har kunnat släppa mörkret för en stund. Jag har träffat en del av er och det har varit bra möten, har pratat i telefon med vissa och skrivit med en del. Men det är också så jobbigt. För jag har ju inget spännande att komma med. Alltså läget är ju som det är och det finns ju inte så mycket att säga om det. Det är trist, sorgligt, jobbigt och väldigt ledsamt. Helst av allt så skulle jag vilja samla alla av er här och så skulle vi göra världens största gruppkram.

Praktiskt sett så har denna vecka varit fram och tillbaka till US i Linköping. Jag har börjat med en bromsmedicin som tas i magen. Det går snabbt och jag tycker inte det gör särskilt ont eller så. Men det är ändå ett moment. Att åka in dit, morsa på sköterskor och läkare, gråta en skvätt med någon av dem och sedan åka hemåt. Man kan tycka att "det är för en bra sak", men om ni bara visste vad ont det gör i magen att se Linköpingsskylten, att åka mot sjukhuset och parkera och att gå mot O-huset. Nej, det är inget kul. Därför är jag så glad när jag får lämna snabbt för att åka hem. Häromdagen fick jag påfyllning av blod och det tar ju ett tag. Men då fick jag två finbesök så det gick fint. Puss på er förresten!

Men nu är det så att jag får ledigt en vecka från mediciner, blodstatus och vita rockar. Vi åker nämligen till Paris på söndag. Hela familjen. Och det har varit planerat sedan länge. Så jag blev så glad när min tyske doktorsvän inte såg några problem med resan. Han var i och för sig lite sur över att vi valt Frankrike istället för Tyskland... Men, men... Det här kan vara lite sent, men har ni några tips? Alltså, vad som helst. När är det minst kö till E-tornet? Vad köper vi för slags biljetter på tunnelbanan? Sån där buss, hop-on-hop-off, ska man satsa på det? Bra ställe att käka? Något häftigt att se som man inte kan läsa om i guideböckerna? Var finns de godaste croissanterna? Vi ska till Disneyland Paris en dag, var och hur köper vi de bästa biljetterna med tåg dit osv? Tips på hur man väljer ut de bästa attraktionerna där? Vad som helst! Hjälp oss! Jag har varit i Paris två gånger innan, varav ena gången var på honeymon med Peter, Vi åker söndag och kommer hem fredag kväll. Så jag tycker vi har ganska många dagar på oss.



Måns och jag var på roadtrip till mor och far några dagar förra veckan.



Jon gör läxan. Han är lite upprörd över att läxan tar av hans studsmattetid.



Har köpt nya möbler hemma och Messi hjälper till att rensa ur.


Massor av kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar