torsdag 23 augusti 2012

Helt ok, faktiskt

Igår körde vi medeldistans. Området vi körde i kändes mer svenskt än det dagen innan. Framförallt var det mer skog. Den där öknen vi hade på sprinten var det konstigaste området jag cyklat i någonsin. Tyvärr fick jag ju inte så mycket övning på det heller eftersom jag kraschade. Men om ni tänker att det enda ni ser är gräsbeklädda kullar med så torrt gräs att man tror att det ska börja brinna när som helst. Man tror verkligen att man är på savannen och att ett lejon ska komma lunkande. I gräset sticker det upp små vassa stenar och det finns små vassa taggbuskar också. Solen står högt på himlen och din uppgift är att försöka navigera rätt och hålla huvudet kallt. Det är inte de förhållandena vi är vana vid. Därför var gårdagens terräng bättre. Mer skog och ett ganska enkelt rutnät av vägar och stigar att hålla koll på.
Jag lyckades ganska bra, gjorde inga direkta bommar, men kom ut på några vägar som jag inte tänkt på och fick därför några sekunders huvudbry. Men på det stora hela helt godkänt. Jag hade nog kunnat cykla någon minut fortare, man blir tyvärr lite loj i 36 graders värme.
Peter gjorde också ett bra lopp. Cykeln var inte helt perfekt, den kuggade över lite. Sedan har den ju bara två klingor fram och jag tror att han saknade lilla klingan lite.
Övriga svenskar fick lite blandade resultat. Sanna och jag tog väldigt lika vägval, hon var knappt två minuter bättre och Cissi fick inte ihop det på kartan när det kom en stig som inte var med. Hon var också strax före mig. Hon kände sig också mycket påverkad av värmen. Killarna körde helt ok, någon punka blev det förstås... Igår började även Master-VM, veteranerna (över 40). Sverige tog en bronsmedalj i H-50!
Idag har vi vilodag. Imorgon är det stafett. Damerna har lämnat in följande laguppställning: Sanna, Fredrika, Cissi. Herrarnas ser ut så här: Linus, Oskar, Peter. Vi ska köra en medeldistansbana i bland annat savannterräng. Det känns så där. Anledningen till att vi kör som vi gör beror bl a på att Sanna är grym på att hänga, och så vill vi ev spara på Cissi till långdistansen om det inte går superbra för oss andra innan. Vi får se hur det går! Nervös kommer man ju att bli i alla fall.
Nu ska vi kolla över cyklarna och sedan åka och kolla på mastersprinten och sedan BADA! Tro det eller ej, men det är lite molnigt ute idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar