onsdag 22 augusti 2012

Ny dag

Nu är det ny dag. Jag startar sent så jag passar på att lägga ut lite bilder och skriva lite.
Svenskarna hade en tråkig dag igår. Det var flera felstämplingar och cykelhaverier. Det blir lite extra mycket sådant när tempot är högt och man inte har verktyg med sig, man lagar helt enkelt inte cyklar när tävlingstiden är så kort.
Våra krämpor är bättre än väntat och jag har ordnat en ny cykel. Fick låna en halv Nishiki av Linus Mood som har kört bil ner och därmed kunde ta två cyklar med sig. Tyvärr blev det en sen kväll innan jag flyttat över alla grejer jag skulle från min cykel.
Idag väntar medeldistans dvs ca en timmes tävlande. Det ska inte vara några  offroad-kontroller idag varför vi hoppas det ska vara lite mer som hemma i Sverige. Offroad-kontroller, vilket innebär att man orientera efter höjder och detaljer på öppna men kuperade fält, har verkligen inte varit vår grej. Har aldrig gjort något liknande på en cykel.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar