torsdag 23 augusti 2012

Mycket snack och vilodag

Jag håller på att få ont i öronen av allt cykelprat. Det är hjul hit och slangar hit, tubeless åt ena hållet och slimevätska åt andra. Det mekas och mekas och jämförs och snackas. Jag kan inte hjälpa det, men jag är helt enkelt inte särskilt intresserad. För tillfället funkar min hoj helt utmärkt. Den har fått ny kedja och har slime i slangarna. Så nu vet ni det.
Imorgon är det stafett. Området som vi ska köra i är militärt och har aldrig tidigare använts till orientering. Det används av NATO och vi har fått vissa direktiv om vad vi får och inte får göra. T ex har vi fått lova att vi aldrig ska komma tillbaka till detta område. Vi får heller inte pilla på saker som vi hittar på marken. En del av området har taggtråd på marken så där är det inte lämpligt att cykla (vem skulle vilja det?). Det finns ingen skog utan bara öppna ytor med vägar och stigar. Visst låter det helskumt? Hur ska detta gå? Laguppställningen gäller fortfarande. Vi hoppas på att ingen kör bort sig och att inga cykelhaverier sker.
Idag har vi haft vilodag. Den började med moln, det var jätteskönt. Men naturligtvis sprack det upp och solen har lyst på oss med sina 35 grader idag också. Efter att vi kollat på några veteraner (som för övrigt slutade på plats 3, 4, 6 och 11, tror jag) käkade vi lunch på för första gången den här veckan vid lunchtid. Det var gott! Maten här är god. Den kostar nästan ingenting och den är vällagad och varierande. Sen vet jag inte om det vi ätit är särskilt ungerskt. Resten av eftermiddagen tillbringade vi vid Balatonsjön. Det är en konstig sjö. Hur grund som helst och jättekonstigt grå färg på vattnet. Man får betala inträde till badet och där inne är det knökat med folk. Vi var länge i vattnet, jag ska tänka på den svalkan i morgon bitti när jag vaknar av värmeslag.
Ikväll har vi varit ute och rullat en sväng och pratat med familjen i Rimforsa. De verkar ha det bra. Nu är det god natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar