torsdag 18 februari 2016

Är det så här att ta en joint?

Jag känner mig berusad. Och en anings svajig när jag går. Ser lite i syne också samt darrig. Whiskyröst har jag också fått. Annars är det rätt ok. Det var mycket som det skulle styras med innan jag skulle iväg till våningen ovanför för att göra bronkoskopi. De skulle sätta en nål på mig, gick inte bra. Så då hämtade de den fantastiska syster A, och vips så var det klart.Tiotusen dropp av olika slag fick jag i förebyggande syfte, två påsar trombocyter, andas något lungutvidgande och ett EKG. Men nu är det gjort och det är inte mycket jag kommer ihåg... Jag minns att jag först fick morfin på rummet, vid 10.30 kördes jag upp till Lungmedicin och där var det en sköterska som gav mig något att inhalera. Sen minns jag egentligen inget mer förrän jag vaknade på mitt rum och klockan var 13. Så det hela gick ju bra. Har egentligen stor minneslucka på två timmar. Men det var det värt. Det är rätt roligt att känns sig lite smålullig och fnittrig. Kanske blir det den roligaste dagen här ;) Hoppas bara att provsvaren kommer snart så vi får reda på vad det är.

Nu sitter jag och väntar på Peter. Han fick i uppdrag att köpa något ätbart till mig. Får börja äta 14.30 idag. Och jag har inte ätit något sedan igår kväll vid nio. Så lite tomt i magen är det.

.
.
.

Nu har Peter gått. Han ska hänga med Jon till frisören och de ska försöka klippa lite kortare. Han ser ut som en blandning av en prins och en virvelvind just nu. I och för sig en väldigt söt sådan.
På fredag ska alla fyror till 12mannabacken. Gissa att Måns är lycklig! Det var faktiskt ett tag sedan vi åkte skidor nu. Jag längtar massor till att åka skidor. Vi skulle ju åka till Funäsfjällen nästa vecka på sportlovet. Hade bokat och betalat in 4 dagar innan jag fick reda på att jag skulle läggas in igen. Men den resan får vi väl spara på. Den resan, och sen öluffningen till Grekland som planerade för förra våren. Trist att inte kunna komma iväg, Men platserna finns ju kvar.

Oj, nu satt jag och somnade rakt upp och ner. Det är väl alla droger som jag fått idag.

När jag var liten umgicks min familj med familjen Nyblom, de hyrde ett ställe utanför Virserum. Jag har många fina minnen av dem och eftersom Johanna hörde av sig för några veckor och berättade lite om sig själv och att hon läste bloggen så tänkte jag bjuda på några bilder till henne och resten av Nyblommorna, och er andra. Ni kan ju njuta av den snygga kläderna, frisyrerna och de fina miljöerna. Personligen tycker jag att det fotot av Nybloms och Johansson i gummibåten är bäst.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar