lördag 27 februari 2016

Ganska lycklig faktiskt




Jag har varit hemma idag. Utsläppt. Frisläppt. På permission. Helt underbart. Kom på detta geniala igår och frågade då dr K om det var möjligt att jag kunde få åka hem under dagen. Efter lite påfyllning av trombocyter kom Peter och hämtade mig vid tio. Nu är klockan åtta på kvällen och jag är tillbaka. Kan absolut inte klaga över denna dag. Jag har bakat och lagat mat. Städat och plockat, hängt, vikt och strukit tvätt. Lyssnat på barnens tjat, gosat med dem och varit ute på familjepromenad i det fantastiska vädret. Satt länge ute i solen och njöt. Hann till och med sitta en stund i soffan innan jag blev skjutsad tillbaka. Tror inte att någon av er kan förstå hur skönt detta varit. En helt vanlig dag. Fast en högst ovanlig dag för mig som läget varit sista veckorna. Jag är ju fortfarande utan immunförsvar, vilket innebär att vi undviker andra människor när jag är hemma, men jag är utan infektion och de övriga värdena är ok och så har jag ju ingen speciell behandling just nu. Om kroppen och dr P (som jobbar i helgen) är med mig så tror jag att det kan bli samma koncept imorgon. Jag tog för säkerhets skull med mig kärleksmums till personalens söndagsfika imorgon. Tänkte att dr P skulle bli mer medgörlig då...

Jag hoppas att alla ni andra också haft en fin dag och njutit av det fina vädret.

Här kommer några bilder. Observera att jag lagat fläskfilé med bacon och champinjoner samt potatisgratäng och bakat kärleksmums som jag längtade efter :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar