söndag 28 februari 2016

Tjock katt

Åkte hemåt vid niotiden idag också. Så gött! Tog en promenad till fam A-H, lämnade Jon där för lek. Foten/benet funkar faktiskt bättre. Har inte lika ont och foten "droppar" liksom inte längre. Nu känns det mest knasigt för att känseln är lite borta. Men jag tror att det kommer ge med sig. Peter var ute och cyklade på förmiddagen och Måns var på innebandyträning. Jag ägnade mig åt att städa lite. Det var väldigt avkopplande och trevligt. Nu var det väl inte så att det egentligen var så smutsigt, men det kändes bra att göra lite nytta ändå. Tömde frysen på lite olika rester till lunch. Åt bl a upp revbensspjällen från julafton. Peter har fått en laddning med färdig mat ända från Målilla (tack Fikan!) så frysen började bli lite full. Helt underbart med människor som tänker så smart (tack Ann Marie också!).

Har försökt att gosa med vår kattunge Zelda. Kattunge och kattunge, hon är gigantisk. Tror att hon är född i juli, så hon är alltså ca 7 månader. Jättestor! Peter och barnen har börjat kalla henne för tjock och det är hon verkligen. Det liksom bara väller ut. Jon är ansvarig för maten och jag tror att han sköter det bra. Idag fick de mat en gång och de äter inte ens upp det. Men jag tror att det är brist på motion. Hon måste ut i solen och jaga löv eller vad som helst. Det är en lat katt. Jag tycker inte ens att hon är fin längre. Får man säga så om sin katt? Jag måste nog tänka om. Kan inte vara så elak. Det är ju bara en katt. En tjock katt som inte är särskilt social heller. Messi däremot, hon är gosig och len och fin. Tänk om det är något fel på Zelda? Men hon är ju kastrerad och då kollade de väl upp henne. I och för sig tyckte de att hon var tjock då också...

Strax utanför Rimforsa finns det vackra berget Klevberget som vi brukar besöka. Så här vintertid finns det jättefina isformationer nedanför berget och jag fick tips om dessa igår. Därför hämtade vi Jon på eftermiddagen och åkte dit. Började med att gå upp till utsiktsplatsen och fika och sedan tog vi och kollade på isen. Det är verkligen jättehäftigt. Åk dit, om ni kan. Ligger till höger om stigen som går upp mot utsiktspunkten mitt emot infarten till Hallstad ängar. Jon lekte att han var isforskare. Naturligtvis hade vi med oss en istapp hem som nu ligger i frysen.






Innan Peter skjutsade tillbaka mig till US ikväll käkade vi mat, lagade nudelsallad med lövbiff och mango, lime, paprika, broccoli, gurka, ingefära och vitlök. Det är verkligen en fröjd att laga mat. Sen stoppade jag Jon i badet och sa hej då till sönerna och åkte. En helt fantastisk dag idag också. Vet inte hur veckan kommer bli, men jag tycker att detta koncept funkar bra. Jag är hemma om dagarna och kommer hit på natten och de tar sina prover på morgonen, vi rondar och sen åker jag tillbaka hem. Så kan vi väl fortsätta tills något händer med de där små vita. För de verkar vara väldigt sega, Förstår inte varför jag ska sitta och uggla här på dagarna i denna tråkiga miljö när jag mår mycket bättre hemma just nu?

Här finns en film från utflykten till Isaberg i måndags:

https://www.youtube.com/watch?v=t29l7fApVpw

Sov gott!

/F




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar