lördag 20 februari 2016

Grattis grabbar



Det var underbart med en utflykt idag. Tänk att få åka iväg och se lite annat. Det skulle jag ju kunna göra annars med, men det blir ju inte av. Och nu var det ju så perfekt när det var en uteaktivitet också eftersom jag inte får vistas inomhus med massa folk. Träffade många bekanta från Rimforsa också, very nice. Men sen var det ju också supergrabbarna som var viktigast att heja på. De körde som gudar. Tjoff, tjoff, tjoff. Varv efter varv. Starka hela tiden. När det var två varv kvar drog Robert ifrån Martin och han var ca 20 sekunder före. Tyvärr var vi tvungna att åka när de hade dessa två varv kvar så jag missade målgången. Här kommer ett urval bilder som Peter (och kanske Måns) tagit. Det är alltså killarna i grön-vit dräkt som var kungarna idag, (Fler bilder finns på BGOIFS fb-sida)

Det här är alltså starten, ca 500 personer var anmälda till Vreta Ski Maraton som var en seedningstävling inför Vasaloppet. 13 varv på en 3,9 lång bana på en golfbana. Martin var hetast här.

Robert i den kluriga svängen där Måns hoppades få se många ramla under dagen. Men faktisk var det fler som ramlade i en annan backe. Har tyvärr inga bilder därifrån.


Efter ca 2 varv hade de ryckt ifrån och sedan blev luckan större och större bakåt (ialla fall med mina mått mätt...) och sedan körde de ihop ända tills Robert ryckte ifrån när det var två varv kvar.



Inte alltid så lätt att komma fram i spåret då det var många människor på få spår som efterhand blev väldigt grötiga och uppkörda.


Visst ser det ut som att de åker som gudar? Det gjorde de. Ni var verkligen bäst idag. Underbart. Önskar er all lycka till i Vasaloppet.

Måns var  kvar hos mig här på sjukan när Peter åkte iväg och fixade nya bindningar till Måns bräda, de gick sönder igår. Det var väldigt mysigt att han honom här, han satt och redigerade bilder och fikade med mig. Familjen har ju sportlov nu. Skönt för dem. Sen har de väl inga direkta planer, men några skiddagar här och där blir det nog. Måns väntar också på att hans nya rosa BMX ska komma hem. Jul och födelsedagspengarna har används till den. Så det blir väl en del cyklande på den också. Om det inte väller in snö förstås.

Kan det var en sån här han har spanat in?

Havregrynsgröt. det är ju underskattat. Min goa sköterska N är alltid så himla omtänksam och undrar ifall hon inte ska fixa något till mig. Har lovat mig omelett, men just då kunde jag inte äta något. Men ikväll blev jag så sugen på gröt. Så när hon kom och frågade beställde jag det. Och herregud vad gott det var. Helt underbart. Det var den godaste havregrynsgröt jag ätit, perfekt kokade gryn med alldeles lagom mycket salt och sedan äppelmos och mjölk till det. Fantastico! Det kanske inte ser så upphetsande ut, men det var jättegott.









Utlovade ju lite bilder på mina fina blommor och något från min fin-fina bok från jobbet. Tack igen! Känner att jag inte kan visa alla fina ord och bilder och inte heller välja ut några, det kan bli känsligt ju ;) Så ni får väl se dem live vid något tillfälle.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar