fredag 26 februari 2016

Fyra veckor

Idag är det alltså fyra veckor sedan jag blev inlagd. Japp. Och nej, de veckorna har INTE gått snabbt. Inte på något sätt. Däremot kan man ju förundras över att det ändå är en hel vecka sedan som jag gjorde min MR och hade den jobbigaste fredagen på länge. Vad har jag gjort i den veckan som gått? Det är märkligt att tiden liksom bara går. Man flyter med. Dagarna här är ju rätt lika, fast ändå inte. Jag har ju mina rutiner, speciellt på morgonen. Men sedan kan ju vad som helst hända under dagen. Antingen är det besök eller kommer de på att jag ska på någon liten provtagning eller lungröntgen. Det är ju inte så att det är särskilt stressigt eller så. Snarare tvärtom. Det går seeeeegt. Och vissa dagar är det så att jag får massor med besök. Det kan t om bli så att jag måste tacka nej. Tänk, vilken tur jag har! Är så tacksam över alla som hör av sig. Sen blir det ju så att jag inte alltid orkar eller det inte passar att jag svarar när ni skickar meddelande eller ringer. Ibland glömmer jag bort att svara. Men jag uppskattar alla som hör av sig.

Just nu är det väl inget nytt att berätta. Jag har något litet virus i lungorna, men det verkar inte göra så mycket skada just nu. Och sen är det ju den där mögelsvampen. Men efter gårdagens röntgen så ser det fint ut i lungorna nu. Så de där grejerna ska inte ställa till med något just nu. Det är de vita som vi fortfarande väntar på. Men dr K är lugn och då är jag lugn. Mina övriga blodvärden ser fina ut. Så, det är bara att ha tålamod. Puh!
et
Igår var familjen i Dackestupet i Virserum och åkte skidor. Tror att de hade en bra dag. Finns bilder här: https://plus.google.com/photos/101852496598875629027/albums/6255356069609691505

Igår började jag planera vad jag ska baka och laga för mat när jag kommer hem, Vad har ni för favoriter? Ska baka kärleksmums i alla fall. Vet inte varför, men jag har bara fått för mig det. Sen är jag sugen på en riktigt gräddig gryta med fläskfilé och bacon och champinjoner. Och så klart en god frukost. Nu kör jag tre knäckemackor och en tallrik havregrynsgröt. Det låter ju inte så upphetsande, men är väldigt gott. Det är inget fel på min aptit. Jag äter massor. Är så glad att jag känner smak igen. Det kändes ju helt meningslöst att äta när man inte kände smak.

Nu är frågan, ska jag ta en liten promenad innan lunch? Får lunchbesök idag :) Eller ska jag ta det efter? Eller både och. Det är bara så fruktansvärt tråkigt att gå här ute. Jag kan varje väg. Senare i eftermiddag kommer la familia. Det blir trevligt!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar