tisdag 16 december 2014

Segt

Dagarna går, men mina vita är så sega. De står fortfarande stilla under 0,1. Jag är inne på dag 12. Statistiken säger 12-14... Vi får väl se.

Vad gör jag då? De senaste dagarna har jag haft lyx med ganska mycket besök. Igår hade jag tre  kommer jag stycken här på hela dagen + Kjell. Och det kommer jag ha innan dagen är slut idag också. Uppskattar verkligen att det kommer någon hit och hälsar på. Tiden går fortare och jag får något annat att tänka på. Sen är det jäkligt fuskigt att ni bara kan gå härifrån och ut i verkligheten. När jag inte har besök så försöker jag lyfta på rumpan och skaka eller underlätta för den på något annat sätt. Förutom att jag mår illa på kvällarna och kräks så är rumpan värst. Jag läser lite, kollar på netflix eller broderar. Japp, ni läste rätt, jag har börjat brodera. Har en mycket trevlig vän (hm) som gett mig ett litet broderi. Och jag har bestämt mig för att eftersom jag ändå testar mitt tålamod här inne så kan jag ju ta det till sin absoluta gräns. Sen skulle jag ju aldrig erkänna att det är lite kul... Lovar att det kommer bildbevis på det när (om) det blir färdigt. Och blir jag färdig snart så har ju ännu ett handarbete (virkning) att ta till.

Det är ju förstås lite kontroller också. Blodtryck, temp och puls. Har ni hört om dem förut? Det positiva med dem är ju att man kan prata bort någon minut med sköterskorna då. Sen får jag ju antibiotika intravenöst var sjätte timme. Så livat är det här!

Den där hinderbanan var inte så populär, sköterskorna trodde att jag kunde slå mig om jag byggde upp en sån. Så jag har tänkt ut en stationsträning istället. Dessa verktyg tänkte jag att man kunde använda.









1 kommentar: