söndag 14 december 2014

Vill laga mat!

Mammas kokta revbensspäll, lax i alla dess former, färskpotatissallad med citrondressing, svärmors inlagda gurka, helstekt kyckling, klyftpotatis, tapas i olika former, pepparsås. Åhh, vad jag längtar efter god mat. Att få laga mat. Mmmm.... Om ni har något gott recept på något som ni vill dela med er till mig, skicka gärna! Och inte bara julmat nu, utan vad som helst. Måste börja komponerar några menyer som jag ska laga när jag kommer hem.

Jag mår rätt bra. Väntar fortfarande på vändningen. Om några timmar kan jag bocka av dag 10. Perfekt! Ska kolla på Blå ögon strax. Men på allmän begäran kommer här några bilder fån Virserum igen. Hoppas inte ni andra tröttnar. 


Ungefär så här känner jag mig nu, men jag tror dock inte att jag ser så eländig ut. Detta är resultatet av när jag skulle åka bygellift ensam i Virserums skidbacke, Dackestupet. Det blev obalans och jag  ramlade av och åkte ner för hela liftgatan. Fick människor och byglar i ansiktet. Hade som tur var hjälm, men skar upp ansiktet av mina glasögon. Har här något rött klister som ska klistra ihop skadorna. Var ganska svullen. Har än idag en stor bula i pannan som minne efter detta,


Skolavslutning på lågstadiet. 


Lekkväll med fröken, barn och föräldrar. Jag tror att vi är vid fotbollsplanen i Semesterbyn. Har ett svagt minne av det. 


Flöjtkonsert. Här ser ni från mitt jobb att min musikaliska karriär började tidigt. Nu kanske ni börjar förstå varför jag är så bra på att sjunga också.


Ljög visst lite igår. Har varit Lucia i kvarteret Anden också. Vi gick och lussade hos alla grannar. Som ni ser så var jag lite äldre än de andra tjejerna. Tror att jag gillade att bestämma lite över dem. Hade ju inga syskon som jag kunde köra med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar