fredag 12 december 2014

Träsmak

Gårdagen var inte så rolig. Jag kände redan på morgonen att något var på gång. När doktor K kom in på ronden så berättade han att jag var på dag sju nu. Och enligt statistiken så dröjer det ca 12-14 dagar innan man är "klar" här inne efter själva transplantationen. Så att jag skulle insjukna i någon form av infektion igår var ganska troligt. Mycket riktigt, vid elva var tempen 38,2 och 30 min senare hade jag 38,9. Det går sjukt snabbt när man inte har något immunförsvar. Så sen kom det stora pådraget med blodprov och antibiotika. Låg sedan mest i sängen hela dagen. Hade några korta ögonblick av pigghet, men de var inte många. Min kära mor var här en stund och jag var nog inte till så mycket sällskap (men det var hon) och på kvällen kom Peter och han tyckte inte heller att jag var så värst kul. Fick höra av honom i morse att det var roligare att vara med mig när jag är pigg. Nähä, kan det vara så! När jag får så där hög feber så mår jag väldigt illa också, så det toppade liksom febern och frossan. Men efter en hyfsad natt så har jag idag mått ganska bra. Det vi nu väntar på är att mina vita blodkroppar ska börja stiga. Men det tar ju ett par dagar. Jag hoppas också att jag inte råkar ut för någon ny infektion, utan att min antibiotika tar den som finns.

Jag har mått så bra idag att jag både tröttnat och fått träsmak av att sitta. Aj, aj, aj, min rumpa! Jag tycker nog inte att den var så stor innan, men nu känns den också väldigt platt. Det finns liksom inga sköna lägen att sitta på längre. Har testat det uppkrupna, det halvliggande, det rakt-upp-sittande, det sneda, skräddarställning, ja, vad som helst. Börjar få ont i kroppen också av att inte röra på mig. Jag har dansat till Rolandz idag också och så går jag omkring här inne lite. Men det är ju liksom inte så mycket, och man har liksom ingen lust att göra så mycket hellre. Jag längtar ut. Frisk luft och en promenad skulle göra susen. Tror den lilla engelskan i mig skulle gilla det också.

Hade tänkt skriva mer idag, men jag liksom ingen lust.

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar