lördag 13 december 2014

Lucia i Virserum

Jag tror ju att de flesta vet att jag är uppvuxen i Virserum, eller Visserum, som man säger om man kommer därifrån. Det är en vacker plats en bit in i de smålandska skogarna. Där gick jag i lågstadiet hos Harriet, i mellanstadiet hade vi magister Jönsson och på högstadiet var bl a Pirkko min klassföreståndare. Nuförtiden är jag alltför sällan där, mina föräldrar bor på västkusten så jag har inget "hem" att åka till där. Som tur är bor en av mina bästa vänner Malin där, så det finns anledning att åka dit emellanåt. Och hälsar man inte på Malin så kan man alltid ta ett fint träningspass i de fina skogarna. Min käre far, Björn, håller just nu på att digitalisera diabilder och skickar därför med jämna mellanrum bilder till mig. Nu har jag samlat ihop några med bl a dagens Luciatema som kan vara lite roliga att titta på. Ni får några idolbilder på bara mig också.



En bild kan säga mer än tusen ord


Just som min idol Anna Haag som just nu slutade femma i dagens världscuptävling, har jag varit en framstående skidåkare. Kolla in glasögonen!


En liten tärna


Jag och Mattias på Tjädervägen


Åsa och jag, även detta på Tjädervägen


Min första bästa kompis.
Vi var otröstliga när Saras föräldrar berättade att de skulle flytta till Vetlanda.


Pjäs på lågstadiet, enda gången jag varit Lucia


Känner ni igen er?


Födelsedagskalas på Ekelundsgatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar